onsdag 28 september 2011

Tisdag

Tisdagen var dagen efter den stora matchen och vi bestämde oss för att ta turistsvängen in till Dallas, något jag och pappa skippade förra gången. Vi åkte bil till en närliggande pendeltågsstation och därifrån tog vi tåget in till centrala Dallas.










Vi gick av vid West End och promenerade till Elm Street.



























Tyvärr fick man varken filma eller ta kort på 'The Sixth Floor Museum' som huserar i den byggnad som skytten befann sig i, men det var verkligen fantastiskt. För min generation är JFK synonymt med hans död och ingenting av det han gjorde som politiker, vilket museet på ett bra sätt beskrev. Man fick också en bra inblick i kontroverserna kring utredningen efteråt och man kunde titta ut genom det fönster där Lee Harvey Oswald sköt John Fitzgerald Kennedy. Jag trodde aldrig att jag skulle bli så berörd av beskrivningarna. Det var två timmar som förflöt snabbt, jag kan verkligen rekommendera detta för andra turister.

På denna bild ser man vägen som JFKs kolonn åkte på, i höjd med skyltarna ovanför gatan brann det första skottet av, och sen ytterligare två skott, bilen färdades från kameran.





Fönstret där skotten sköts ifrån.





Efter detta beslöt vi oss för att ta en lunch och vi hittade en mexikansk cantina i närheten. Det var väl ingen höjdare men fyllde sin funktion. Vi bestämde oss också för att åka till Apple Store, vi var bra sugna på en Apple TV.























Det var en liten tur med spårvagn och taxi men vi kom fram helskinnade. Jag har aldrig handlat i en Apple Store men det var onekligen en upplevelse i sig. Det måste varit cirka 1 personal per kund och då var det inte lite kunder. Man fick all hjälp direkt av kunnig personal. Bilden nedan är på den temporära butiken eftersom de byggde om.





Sen åkte vi till hotellet och vilade oss lite för på kvällen var det 'The Finish Line'. Här var jag och pappa 2005 och det var sig likt, en riktig cowboy-sylta. Mer genuint än så här blir det inte. Det som var bra med detta stället var att det var lite större och rymligare, och så fanns det biljardbord! Jag lyckades med lite tur hävda mig som storebror!













"Kaffet" var nog det äckligaste jag druckit, smaksatt med crème brulet-mjölk, uähhhhh!




Gary Carpenter på steel guitar ivrigt påhejad av Joe Bill Sparks.

















Gary ville absolut att pappa skulle känna på hans egenbyggda steel (Rains Steel Guitars byggs av Gary Carpenter).






Denna dansanta cowboy tyckte mest om att dansa med sig själv, hans damsällskap suckade lite då och då.











Landon Dodd sjöng på Finish Line denna kväll.




Vi pratade en del med en kille vars tjej jobbade i baren (står bredvid mig på bilden) och han proppsade på att vi skulle in i baren så han fick ta ett kort.

Sen åkte vi hem genom natten, och kan ni tänka er, det blev en liten hamburgare också :-)

Location:Texas

1 kommentar:

c_milla sa...

Vilken tur att di förklarade varför du stod bredvid tjejen så att jag inte trodde att det var nån böna du raggar upp =). hur mycket fattigare blev du när du gick ut från apple store? Puss